לפורטל המפתחים

שאלות ותשובות נפוצות

כגישה חדשה בעולם הבנקאות, הבנקאות הפתוחה מעוררת סקרנות ולא מעט עניין. ריכזנו עבורכם תשובות לשאלות נפוצות, כאלו שעולות לעיתים קרובות. חיפשתם תשובה ולא מצאתם? שילחו לנו פנייה ונשמח לענות

שאלות ותשובות נפוצות

בנקאות פתוחה (Open Banking) היא תשתית טכנולוגית בתחום הפיננסי, שמאפשרת לצדדים שונים כמו בנקים, חברות פינטק ואפליקציות פיננסיות לשתף מידע ולהחליף שירותים ומוצרים פיננסים דרך ממשקים פתוחים (APIs) ומתואמים. מטרתה העיקרית של בנקאות פתוחה היא לשפר את הגישה למידע פיננסי, לעודד חדשנות ותחרות בתחום וליצור חוויות משתמש מתקדמות ומותאמות אישית ללקוחות.

הבנקאות הפתוחה בדיסקונט מתרחשת באמצעות פיתוח ממשקים טכנולוגיים (APIs) שמאפשרים לצדדים שלישיים לשתף מידע ולספק שירותים ומוצרים פיננסים, והיא מיושמת בשני אופנים עיקריים:

קו רגולטורי - בהתאם לחוק שירות מידע פיננסי, התשפ"א־2021 ולנב"ת 368- יישום תקן של בנקאות פתוחה בישראל , הבנק מאפשר ללקוחותיו לשתף צדדים שלישיים (בעלי רישיון מתאים) במידע הפיננסי שלהם, תוך עמידה בסטנדרט אחיד של אבטחת המידע. כמו כן, בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום, תשפ"ג-2023 הבנק יאפשר לצדדים שלישיים בעלי רישיון מתאים להעביר בקשות תשלום.

קו עסקים פרימיום - על בסיס הפלטפורמה שהוקמה בדיסקונט, הבנק יכול לאפשר לחברה חיצונית גישה מאובטחת למידע הבנקאי שלהם בדיסקונט, או שללקוחותיהם, ובתנאי שנתנו הסכמתם לכך. 

הפלטפורמה מיועדת לחברות, עסקים וסטארטאפים, שמעוניינים לפתח מוצרים ושירותים חדשניים עבור לקוחות הבנק, או עבור חברות שמעוניינות לייעל תהליכי עבודה פנימיים תוך יצירת ממשק ישיר לחשבונן בבנק.

המעוניינים לעשות שימוש בפלטפורמת הבנקאות הפתוחה של דיסקונט ייבחנו בהתאם להצעת הערך שהחיבור לבנק יוכל להניב עבורם ועבור לקוחות דיסקונט.

חושבים שאתם מתאימים?  שילחו לנו פנייה >

חברות שברשותן תעודות שהונפקו ע"י ממשל זמין, יוכלו ליהנות מגישה לשירותי ה- API ולקבל מידע בהתאם לרגולציה.

בשלב זה השירות ניתן לחברות בלבד.

לשלוח פניה לצוות הבנקאות הפתוחה וניצור איתכם קשר. בקשתכם תיבחן בהתאם לקריטריונים שהבנק קבע, וככל שתמצאו מתאימים, נשמח לאפשר לכם להתחבר.

לא. כל חברה המבקשת לפתח שירות חדשני המתאים ללקוחות בנק דיסקונט יכולה לקבל גישה לפלטפורמה לאחר שבקשתה תיבחן, וללא קשר לבנק בו היא מנהלת את חשבונותיה.

חברות שברשותן תעודות חתומות דיגיטליות שהונפקו ע"י המאסדר הרלוונטי באמצעות ממשל זמין, יוכלו ליהנות משירותי API שהוגדרו ע"י הרגולטור ללא עלות. שימוש בפלטפורמת הבנקאות הפתוחה של דיסקונט במסגרת שיתופי פעולה עסקיים (פרימיום) כרוכים בדמי שימוש שהחברה המפתחת תשלם לבנק.

לקוחות הבנק שישתמשו באפליקציות החדשניות שפותחו על גבי הפלטפורמה, לא יידרשו לשלם לבנק עבור השימוש, אך ייתכנו חיובים בכפוף לתנאי החשבון.

חברות גדולות, המבקשות לקבל גישה לחשבונות הבנק שלהן באמצעות ממשקי API יכולות לבצע שימוש בפלטפורמה לצורך חיבור מערכות ה - ERP שלהן לבנק. לפרטים נוספים צרו קשר >

בנק דיסקונט מציע מגוון שירותים רחב, אשר נע מקבלת מידע ועד הפנייה לביצוע פעולות בחשבון. סוגי השירותים הקיימים בפלטפורמת API מפורטים כאן. אנו פועלים להוסיף שירותים נוספים כל העת, עקבו אחר הפרסומים אודות שירותים נוספים בפלטפורמה בעתיד.

לאחר בחינת הבקשה ואישורה תינתן גישה לסביבת ה - Sandbox של פלטפורמת הבנקאות הפתוחה. בסביבת ה - Sandbox מבוצעים חלקים מהפיתוח, הבדיקות, מבדקי אבטחת המידע וכו'. לאחר סיום שלב הפיתוח והבדיקות, ובכפוף לאישור הבנק וחתימה של החברה המפתחת על הסכם מתאים, תועבר האפליקציה לסביבת ה - Production לצורך עלייה לאוויר.

אם ברשותכם תעודות שהונפקו על ידי ממשל זמין, בהתאם להנחיות בנק ישראל, תוכלו להיכנס ישירות לפורטל על מנת להתחיל ולפתח את האפליקציה שלכם.

עם התקנת האפליקציה, או בעת השימוש הראשוני בשירות שמציעה האפליקציה, הלקוח מתבקש להיכנס לאתר או לאפליקציית דיסקונט כדי לאמת את זהותו, ושם הוא מייפה את כוחה של החברה המפעילה את האפליקציה לקבל מידע או להפנות לביצוע פעולות בחשבונו. תהליך זה נקרא Oauth2 והוא זה שאחראי ליצירת משולש האמון בין הבנק, הלקוח והאפליקציה החדשה.

הסביבות זהות לחלוטין מבחינת המבנה והשירותים הניתנים בכל סביבה. השוני בין הסביבות מתבטא במידע בלבד, שבסביבת ה - Sandbox  הינו פיקטיבי ומיועד לצורך בדיקות.

על התאגיד להסמיך את מורשי החתימה, שהתאגיד מעוניין שתהיה להם הרשאה לפעול בבנקאות פתוחה (הקמת וביטול הרשאה). קיימת גמישות מלאה לבחירת מורשי החתימה לעניין זה.

אם הוסמך יותר ממורשה אחד, כל מורשי החתימה יידרשו לאשר את ההסכמה. לשם כך, יש למלא את טופס הצטרפות לשירות ב-"עסקים פלוס" בדיגיטל או את טופס שינויים ועדכונים בשירות "עסקים פלוס" בדיגיטל. הטופס זמין להורדה באתר השיווקי של הבנק, את הטופס הממולא יש להעביר לבנקאי המטפל בסניף. חשוב לציין, כי יש למלא טופס נפרד עבור כל ח.פ.